Du kan bruke sjekklister for å signere og godkjenne ulike aktiviteter som inngår i en reparasjon. Sjekklisten kan tilpasses helt etter hvilke aktiviteter man vil ha med og i hvilken ordning de skal utføres. Sjekklisten for respektive reparasjonsoppdrag er tilgjengelig i flytskjema, i oppdraget og på teknikermomentet.
Om man gjør forandringer i sjekklisten går dette ikke foran på gamle oppdrag, men bare for de nye som opprettes.
Sjekklister må aktiveres i CAB Plans organisasjonsinnstilninger. Se guiden Hvordan aktivere sjekklisten i CAB Plan?
For å koble en sjekkliste til en bookingplanen går man fram slik:
- Gå på fanen Grunndata i CAB Plan
- Trykk på Bookingplaner
- Dobbelklikk på bookingplanen som skal kobles til en sjekkliste
- Velg sjekklisten i dropplisten
- Trykk så på første momentet i skjemaet, for eks. Demontering /Karosseri
- Velg Sjekkliste arbeidstrinn
- Hak av på stegene som skal gjelde det aktuelle momentet og trykke på OK
- Gjør tilsvarende for momentene som du vil knytte til sjekklisten
- Trykk på Lagre
- Når en aktivitet er utført haker teknikerne av Signert, da vises brukernavn, dato og klokkeslett for signeringen.
- Et rødt merke vises ved Sjekklister i den øvre menyen i CAB Plan når aktiviteter er klare for signering
- Trykk på Sjekklister
- Dobbelklikk på det aktuelle registreringsnummerets sjekkliste for å åpne den
- Hak av når en aktivitet er kontrollert. Da signeres denne med innlogget brukernavn og klokkeslett
- Trykk på Skriv ut om du vil skrive ut sjekklisten
- Trykk på Lagre og lukk