For å endre på noe i grunndata må man ha tilgang som CAB Plan Administrator.


  • Gå til fanen Grunndata i venstre kolonne
  • Klikk på Brukere under Generelt
  • Klikk på knappen Ny nede i høyre hjørne
  • Velg Bestiller for skadebefaring
  • Marker ønsket selskap i listen (dersom du ikke finner ønsket selskap i listen er den allerede lagt til som bruker tidligere)
  • Klikk på OK
  • Klikk på OK
  • Start CAB Plan på nytt og logg inn igjen
  • Gå til fanen Grunndata i venstre kolonne
  • Gå ned til CAB Plan og klikk på Arbeidsområder under
  • Dobbeltklikk på Skadebesiktigelsesavdelingen som du vil knytte opp til en ekstern bestiller i det nederste feltet til venstre
  • Huk av for La andre organisasjoner booke skadebefaringer oppe til venstre
  • Under seksjonen Ekstern bookingsinformasjon, huk av for Tillat bestilling og Prioritert helt til venstre
  • Klikk på knappen Avtale, et nytt vindu åpner da seg
  • Klikk på Nytt forslag til høyre
  • Nå sendes et forespørsel om avtaleforslag til det aktuelle forsikringsselskapet
  • Klikk på OK
  • Når forsikringsselskapet har godkjent avtaleforslaget endres status fra Foreslått til Godkjent, og man vil kunne se i avtaleforslaget hvilke bilmerker forsikringsselskapet godkjenner for reparasjon
  • Huk av for Send bekreftelsesmail og legg til en e-postadresse om du vil ha varsel via e-post når du får en ekstern skadeinspeksjon  
  • Lukk når du er klar
  • Klikk på Lagre