For å endre i grunndata må du ha rettighet som CAB Plan Administrator.


  • Klikk på fanen Grunndata (1) i venstre kolonne
  • Klikk på Organisasjonens parametere (2) under CAB plan
  • Gå til fanen SMS (3) 
  • Klikk på knappen Rediger (4) øverst i høyre hjørne



  • Huk av i vinduet Aktivere SMS-varslinger
  • Huk av i vinduet Velg telefonnummer for tekstmeldinger automatisk om det skal sendes påminnelse automatisk basert på oppdragets bestillingsdato
  • Dra og slipp telefonnummer i ønsket prioritet
  • Skriv inn navnet på ditt verksted i feltet for Avsender under Meldingsinnstillinger
  • Hun av for Bruk virtuelt telefonnummer om dere ønsker at kunden skal kunne svare



  • Velg i rullegardinlisten når du vil at meldingen skal sendes for Påminnelse, levere for takst
  • Velg i rullegardinlisten når du vil at meldingen skal sendes for Påminnelse, levere for reparasjon
  • Velg i rullegardinlisten når du vil at meldingen skal sendes for Påminnelse, hent etter reparasjon
  • Velg i rullegardinlisten når du vil at meldingen skal sendes under Kundeoppfølging

  • Trykk på blyanten og skriv i tekstruten hva som skal sendes til kunden ved respektive tilfelle



  • I ruten for Kundeoppfølging har du mulighet til å sende f.eks en lenke til en kundeundersøkelse eller til en annen nettside



  • Huk av for den informasjonen du ønsker skal følge med i meldingen, bookingsdato, verkstednavn, gate og postnummer og sted. Disse hentes fra CAB’s kunderegister

  • Klikk på plusstegnet ved Maler om du vill opprette en egen SMS-tekstmal
  • Skriv inn din tekst og klikk på OK



  • Klikk så på Lagre i vinduet for Organisasjonens parametere