I CAB Plan-versjonen for september har vi gjort det mulig å sende en SMS med bekreftelse til kunden før reparasjonen. I tillegg kan kunden nå svare på verkstedet på SMS som sendes ut. 

Etter lasting får du tilgang til utgivelsesnotater i CAB plan ved å klikke på ikonet «Release Information» øverst til høyre på den øverste menylinjen.


Sammendrag av Release Notes CAB Plan september

CAB Plan: SMS med bekreftelse til kunde før reparasjon
CAB Plan: Toveis kommunikasjon med SMS
CAB Plan: Planlagte jobber i en liste i planleggingen
CAB Plan: Fotoinspeksjoner inkludert i inspeksjonsrapporten
CAB Plan: Arbeidsordrenummer i saksrapporten
CAB Plan: Mulig å legge til e-postmeldinger som dokumenter
CAB Plan: Legg til hente- og leveringstider som standard for leiebil
CAB Plan: Forsikringsselskap lagt til i verktøytips i flytvisningen
CAB Plan: Opprett filtre i flytvisningen med forsikringsselskaper og egne reparasjoner
CAB Plan: Innstillinger for flytvisning fjernet fra organisasjonsinnstillingene
CAB Damage Inspection Booking: Justering av tekster i kundebekreftelse



CAB Plan: SMS med bekreftelse til kunde før reparasjon
En ny SMS-mal er nå tilgjengelig hvis du ønsker at kunden skal bekrefte innlevering av kjøretøyet for reparasjon. Det er mulig å velge om utsendelse skal sendes manuelt, umiddelbart når en reparasjon er bestilt eller en dag etter at reparasjonen er bestilt. Det nye varselet er også synlig blant de andre SMS-utsendelser i saken. 






CAB Plan: Toveis kommunikasjon med SMS
Det er nå mulig for kunden å svare på SMS som er sendt ut. SMS-innstillinger har en avmerkingsboks som gjør dette mulig. Det er merket av i denne boksen som standard, og hvis du ikke vil at kunden skal kunne svare, kan du fjerne haken. Vær oppmerksom på at hvis du tillater svar fra kunden, vil verkstednavnet ikke være avsenderen i SMS, men et virtuelt telefonnummer. 



Når en kunde svarer på en SMS, vises dette øverst i vinduet i et varslingssenter kalt "Innkommende SMS". Hvis du klikker på "Innkommende SMS", vil du se alle svarene som er mottatt. Et klikk på telefonikonet åpner alle SMS som er sendt og mottatt på denne reparasjonssaken. 



Vinduet som viser alle SMS-meldinger med denne kunden, har fått ny utforming for å gjøre det enklere å følge korrespondansen. Hver SMS som kommer fra kunden kan bekreftes at den er lest. Så lenge det er SMS-meldinger som ikke er bekreftet, vises dette i varslingssenteret.



I forbindelse med dette har vi også gjort en endring på telefonikonet i flytvisningen og på saken. Et grått ikon indikerer at det ikke er noen SMS i denne saken, hvis det er et grønt merke rundt telefonikonet, er det SMS på denne saken, og en rød ring med et nummer viser at det er SMS fra kunden som ikke er lest.


CAB Plan: Planlagte jobber i en liste i planleggingen
På forespørsel fra brukerne våre har vi lagt til en liste over alle jobbene som er tilgjengelige på en tekniker eller et team for en bestemt dag. Hvis jobbene er svært korte, kan det være vanskelig å se dem i planleggingskalenderen, og dette gjør det nå mye enklere. Hvis du klikker det nye ikonet som er lagt til med navnet på ressursen, kommer listen i forgrunnen. Jobbene som vises, er de i kalenderen for datoen som er valgt øverst til høyre. Det er også mulig å planlegge jobbene fra listen på nytt ved å ta tak i jobben i listen og dra den til ønsket sted i kalenderen. 



CAB Plan: Fotoinspeksjoner inkludert i inspeksjonsrapporten
Fotoinspeksjoner er nå inkludert i skadeinspeksjonsrapporten. En "X" indikerer at det er en fotoinspeksjon. I tillegg kan du nå se både datoen da en bestilling ble gjort og datoen da inspeksjonen ble utført. 


CAB Plan: Arbeidsordrenummer i saksrapporten
Hvis det er et arbeidsordrenummer i en sak, vises det nå i saksrapporten. Dette er etterspurt av verkstedene som bruker saksrapporten som garantirapport. 


CAB Plan: Mulig å legge til e-postmeldinger som dokumenter
Du kan nå også legge til e-post med suffikset ".msg" som et dokument i saken. 


CAB Plan: Legg til hente- og leveringstider som standard for leiebil
Hvis du vanligvis bruker de samme tidene for henting og avlevering hos et bilutleiefirma, kan du angi disse tidene i innstillingene til bilutleiefirmaet slik at de alltid kommer sammen med saken. Det er selvfølgelig mulig å endre tidene i saken etterpå om nødvendig.  



CAB Plan: Forsikringsselskap lagt til i verktøytips i flytvisningen
Du kan nå se det nåværende forsikringsselskapet i verktøytipset i flytvisningen hvis du beveger musen over registreringsnummeret. 


CAB Plan: Opprett filtre i flytvisningen med forsikringsselskaper og egne reparasjoner
Det er nå mulig å opprette dine egne filtre i flytvisningen der du kan inkludere et forsikringsselskap. Dette viser bare sakene der dette forsikringsselskapet er valgt. I tillegg er det en boks for å sjekke om du bare vil se tilfellene der alle jobbene er gjort av dette verkstedet. Denne muligheten har vært ønsket av verkstedene som arbeider med ett eller flere eksterne verksteder. 



CAB Plan: Innstillinger for rutevisning fjernet fra organisasjonsinnstillinger
I flere år har innstillingene for flytvisning vært tilgjengelige øverst til høyre på flytvisningen. Vi har derfor nå fjernet snarveien til disse innstillingene som var i organisasjonsinnstillingene. 


CAB Damage Inspection Booking: Justering av tekster i kundebekreftelsen
Teksten i kundebekreftelsen som ble sendt ut som SMS og e-post til kunden i tilfelle en skadeinspeksjonsbestilling, er endret for å bli mer generell. I stedet for for eksempel å skrive "Bestilling av skadeinspeksjon", kalles den nå "Booking". Mange verksteder bruker skadeinspeksjonsportalen til å bestille andre tjenester som glassreparasjon, og denne teksten er bedre egnet.