Firmainnstillinger
Logg inn i administratorportalen ved å åpne nettleseren og gå til adressen:
https://automotive-cabplanadmin.cabgroup.net/#!/login
Trykk på Login. Skriv inn brukernavn og passord og trykk på Logg på.
Du logger inn med samme innloggingsdetaljer som i CAB Plan. Brukeren må ha «Skadebesiktigelsesportal administrator»-rettighet for å kunne logge inn.
Etter innlogging vises Startsiden. Om man har rettighet til å administrere flere portaler er en liste med mulighet for å velge firma tilgjengelig oppe til venstre. Om man bare har tilgang på en portal ser du ingen liste.
Velg hvilket foretak du ønsker å administrere.
For å tilpasse portalen trykker man på CAB Skadevurderingsavtale eller går via menyen Skadevurderingsavtale og velger Firmainnstillinger i listen.
Du kan stille på følgende innstillinger:
Firmanøkkel
For portalen må du oppgi en firmanøkkel. Denne utgjør en del av weblenken til bookingsportalen og bestemmes av deres organisasjon. Ofte anvender man enkelt firmanavnet som firmanøkkel, men uten bokstavene æ, ø, å, og mellomrom.
For eksempel, et firma som heter Karosseri Øst AS, kan velge navnet «karosseriostas». Som vil gi weblenken: https://damageinspection.cab.se/karosseriostas
Firmalogo
Du har mulighet å tilpasse deres bookingsportal ved å laste opp firmaets logo. Bildet laster du opp til portalen ved å trykke på Endre og følge instruksjonene på opplastningssiden.
Bakgrunnsbilde
Du kan også laste opp et bakgrunnsbilde som bestillere møtes av på startsiden. Bildet laster du opp til portalen ved å trykke på Endre og følge instruksjonene på opplastningssiden.
Integritetspolicy
Ønskes det å presentere firmaets integritetspolicy, har man mulighet til å lenke til nettstedet hvor denne vises. Trykk på Endre, Huk av for Vis lenke, og skriv inn lenken.
Oppdatering av bestilling
Om det skal var mulig å endre eller oppdatere bestillinger stiller man det inn her. Trykk på Endre og hak av for Tillat oppdatering av bestillinger.
Invitasjon til bestilling
For å tillate å sende ut en bestillingsinvitasjon, trykk på Endre og hak av for Tillat invitasjon til bestilling.
Angi VTR-innstilninger
Om man vil benytte tjenester for oppslag av kjøretøysinformasjon oppgir du dine innloggingsopplysninger til deres trafikkregisterleverandør ved å trykke på Endre. Denne tjenesten benyttes så på startsiden når bileieren oppgir sitt registreringsnummer. Om man ikke oppgir noen innloggingsopplysninger, må bileieren velge merke og modell før de bestiller.
Kopi av bestillingsbekreftelse
Her kan du legge til en eller flere e-postadresser som får en kopi på bestillingsbekreftelser.
Trykk på Endre, skriv inn e-postadresse og velg Legg til. Gjenta dette steget om du vil legge til flere mottagere.
Mottaker for bekreftelser for nye eller opphevede avtaler
Her kan du legge inn en e-postadresse som mottar bekreftelser for nye eller opphevede avtaler.
Trykk på Endre, skriv inn en e-postadresse og Trykk Lagre.
Skjemafelter
Du kan sette opp hvilken informasjon som skal vises på bestillingssiden. Dette er inndelt i Seksjoner. Trykk på Endre og hak av for hvilken informasjon som skal vises fram, samt hvilke felt som skal være obligatorisk (tvungne).